Mελέτη για την καναδική αγορά vegan προϊόντων διατροφής

Δημοσιεύθηκε στις 03/01/2022 08:44

Μελέτη του Γραφείου ΟΕΥ Τορόντο (Καναδάς) για την καναδική αγορά βέγκαν προϊόντων διατροφής

Συνοπτικά, επισημαίνονται τα εξής:

  • Η καναδική αγορά vegan ειδών διατροφής είναι ταχέως αναπτυσσόμενη, όπως συμβαίνει και σε άλλες αγορές, ιδίως ανεπτυγμένων οικονομιών.
  • Ο Καναδάς, μαζί με τις ΗΠΑ, αντιμετωπίζονται ως ενιαία αγορά της Βορείου Αμερικής, σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά, τις τάσεις και τις προοπτικές.
  • Οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να εξετάσουν εγκαίρως την στροφή των καταναλωτών προς την χορτοφαγική ή vegan διατροφή και να αναπτύξουν τα αντίστοιχα προϊόντα.
  • Τα προϊόντα vegan συνιστάται να ξεχωρίζουν έναντι των άλλων, ως προς την συσκευασία / τυποποίηση, ως διακριτή κατηγορία.
  • Η χρήση ιδιαίτερου σήματος vegan μπορεί να βοηθήσει στην δημιουργία διακριτής ταυτότητας προϊόντος. Ωστόσο, δεν υπάρχει κοινώς αποδεκτό διεθνές ή ευρωπαϊκό σήμα.
  • Δεν υπάρχει ακόμη ενιαία πιστοποίηση προϊόντων vegan.
  • Οι στατιστικές εισαγωγών - εξαγωγών δεν προσφέρονται για την εξαγωγή συμπερασμάτων, γιατί τα προϊόντα vegan εντάσσονται στις υφιστάμενες δασμολογικές κατηγορίες προϊόντων φυτικής προέλευσης.
  • Τα vegan υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων δεν αντιμετωπίζουν την δυσμενή δασμολογική μεταχείριση που αντιμετωπίζουν τα εισαγόμενα γαλακτοκομικά προϊόντα στον Καναδά αλλά και σε άλλες χώρες. Συνεπώς, φερ’ ειπείν ένα φυτικό υποκατάστατο βουτύρου, έχει μηδενικό εισαγωγικό δασμό, και άρα έχει πλεονέκτημα έναντι του αντίστοιχου γαλακτοκομικού προϊόντος που μπορεί να επιβαρύνεται με δασμό άνω του 200%.
  • Για την προώθηση προϊόντων vegan που έχουν αντιπρόσωπο / εισαγωγέα στον Καναδά, μπορεί να ενδείκνυται η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθησή τους στους καταναλωτές, εφ’ όσον βεβαίως αυτό δικαιολογείται από τον όγκο πωλήσεων.