Μελέτη καναδικού λιανικού εμπορίου τροφίμων και ποτών

Δημοσιεύθηκε στις 21/11/2022 09:29

Μελέτη του Γραφείου ΟΕΥ Τορόντο σχετικά με την καναδική αγορά λιανικού εμπορίου τροφίμων και ποτών, σύμφωνα με την οποία τα δεδομένα και οι τάσεις της είναι τα παρακάτω:

  • 80% του καναδικού πληθυσμού ζει σε 15 αστικά κέντρα, στα οποία συγκεντρώνεται το συντριπτικό ποσοστό του λιανεμπορίου
  • Τα μικρότερα αστικά κέντρα και ο υπόλοιπος πληθυσμός εξυπηρετείται από μικρές αλυσίδες ή ανεξάρτητα και εξειδικευμένα καταστήματα
  • Τα μεταφορικά δίκτυα είναι εξελιγμένα και διατρέχουν κυρίως τον άξονα ανατολής—δύσης αλλά οι μεγαλύτερες αποστάσεις επιφέρουν αυξημένο μεταφορικό κόστος
  • Χάρις στην γειτνίαση των αστικών κέντρων με τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι η δυνατή η εξυπηρέτηση της καναδικής αγοράς από αποθήκες / κέντρα διανομής στις ΗΠΑ αλλά και το αντίστροφο. Καναδικές εταιρείες τροφίμων μπορούν να εξυπηρετούν πελάτες τους στις ΗΠΑ από τις εγκαταστάσεις τους στον Καναδά.
  • Το καναδικό λιανικό εμπόριο τροφίμων—ποτών βασίζεται σε εισαγωγές που αφορούν τόσο τα παραδοσιακά προϊόντα όσο και νέα / καινοτόμα προϊόντα.
  • Η στροφή των καταναλωτών σε ηλεκτρονικές αγορές είχε ξεκινήσει ήδη πριν από την πανδημία κορωνοϊού, ωστόσο, η πανδημία επιτάχυνε την τάση. Οι αλυσίδες τροφίμων υποχρεώθηκαν να προσαρμόσουν ταχύτατα τις λειτουργίες τους στα νέα δεδομένα. Η τάση υπέρ του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να διατηρηθεί μεσοπρόθεσμα, ωστόσο οι αλυσίδες συχνά μετακύλησαν το αυξημένο κόστος των νέων εγκαταστάσεων στους προμηθευτές μέσω προσθέτων χρεώσεων
  • Ιδίως οι μικρότερες αλυσίδες και τα ανεξάρτητα καταστήματα συνεργάζονται με πλατφόρμες παράδοσης τροφίμων, όπως Instacart, ή προσφέρουν την δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας και παραλαβής από το κατάστημα
  • Η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο ευνόησε την άνοδο των προγραμμάτων πίστης (loyalty programs), τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καναδικής καταναλωτικής κουλτούρας. Προγράμματα, όπως P.C. Optimum, Air Miles, Triangle Rewards, είναι πάρα πολύ δημοφιλή. Η επιτυχία τους αποδίδεται και στην δυνατότητα που παρέχουν στοχευμένου μάρκετινγκ
  • Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να επιδεικνύουν ευαισθησία στις τιμές, ιδίως στην παρούσα φάση ανόδου του πληθωρισμού. Ήδη δημοφιλή προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναμένεται να εμφανίσουν ισχυρές πωλήσεις. Είδη πρώτης ανάγκης, όπως ρύζι, ζυμαρικά και ψωμί, καθώς και σνακ, θα συνεχίσουν να έχουν υψηλές πωλήσεις
  • Παράλληλα, οι Καναδοί καταναλωτές έχουν υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, καθώς και αυξανόμενο ενδιαφέρον για premium, υψηλής ποιότητας προϊόντα και παγκόσμια διεθνή γαστρονομία.
  • Η ζήτηση συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων που θεωρούνται βιολογικά, φυσικά, vegan και με αγνά συστατικά βρίσκεται σε ανοδική πορεία
  • Η ύπαρξη μεγάλου αριθμού εθνικών κοινοτήτων εκθέτει τους Καναδούς σε όλο και πιο διαφορετικές γεύσεις και κουζίνες και αντίστοιχες ευκαιρίες για τους ξένους προμηθευτές
  • Οι εταιρείες που προμηθεύουν την εστίαση βασίζονται σε εισαγόμενα φρούτα και λαχανικά, καθώς και άλλες πρώτες ύλες, όλο το χρόνο
  • Οι ετικέτες πρέπει να είναι δίγλωσσες σε αγγλικά και γαλλικά
  • Το κίνημα για αγορές τοπικών προϊόντων αποτελεί πρόβλημα για τους ξένους προμηθευτές, ιδίως από μακρινές αποστάσεις