Το Γραφείο ΟΕΥ Βερολίνου ενημερώνει για τη νέα νομοθετική ρύθμιση που προωθεί εντατικά το τελευταίο διάστημα η Γερμανική Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση, με την εισαγωγή πρόσθετης επιβάρυνσης στα διόδια φορτηγών οχημάτων τα οποία κινούνται στους Γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους, η οποία θα συνδέεται με την ποσότητα των εκπομπών CO2 . Υπομνηστικά στο έγγραφο αναφέρεται, ότι στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους ισχύει η υποχρέωση πληρωμής διοδίων για ημεδαπά και αλλοδαπά φορτηγά άνω των 7,5 τόνων.
Ειδικότερα, προβλέπεται η τροποποίηση της κείμενης γερμανικής νομοθεσίας προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση σε κλιματικά ουδέτερες εμπορευματικές κινήσεις, με δεδομένο ότι σύμφωνα με την Γερμανική Κυβέρνηση τα επαγγελματικά οχήματα παράγουν επί του παρόντος το 1/3 όλων των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών.
Η νέα νομοθετική πρόταση αποτελεί συνέχεια της Οδηγίας της ΕΕ για την «ευρωβινιέτα», η οποία τέθηκε σε ισχύ τον Μάρτιο 2022, η οποία μεταξύ άλλων, προβλέπει ότι μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2024, τα κράτη – μέλη πρέπει να έχουν εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και να προχωρήσουν σε διάκριση των διοδίων για βαρέα φορτηγά οχήματα και έως τα τέλη Μαρτίου 2027 στην επιβολή τέλους εκπομπών CO2 για όλα τα φορτηγά με συνολική μάζα άνω των 3,5 τόνων.
Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε το επισυναπτόμενο έγγραφο του Γραφείου ΟΕΥ Βερολίνου.